Koncern z techniką cyfrową
Niemiecki koncern prasowy zbiera owoce strategii przestawiania się na technikę cyfrową: wpływy z reklam online przewyższyły po raz pierwszy tradycyjne.
Poprawiły się też wyniki, co giełda we Frankfurcie doceniła skokiem akcji nawet o 15 proc.
– Nikt nie wierzył, że możemy osiągnąć taki wzrost – stwierdził szef pionu finansowego Lothar Lanz. Reklamy w mediach elektronicznych zapewniają teraz 23 proc. przychodów wobec 12 proc. w I półroczu 2009 r. Jednocześnie sprzedaż reklam w prasie drukowanej zmalała z 27 do 21 proc. Prezes Mathias Döpfner nie dostrzega oznak zmiany tej negatywnej tendencji.
Po pół roku zysk operacyjny Springera wzrósł o 10,5 proc., do 288,7 mln euro, a obroty o 11,8, do 1,52 mld. Koncern uzyskał z reklam 762,3 mln (+18,6 proc.)
– To obiecujący początek i potwierdzenie słuszności obranej strategii rozwoju techniki cyfrowej – ocenił analityk z LB Baden-Württemberg Stefan Borscheid.