Wcale nie jesteśmy najbardziej optymistycznymi konsumentami
Optymizm Polaków jest nawet poniżej europejskiej średniej. Ale i tak może to znów pomóc polskiej gospodarce i nam samym w przetrwaniu kryzysu
Brytyjski dziennik „Financial Times" delikatnie zarzucił Polakom lekkomyślność. Uznał, że chyba nikt nie powiedział nam o kryzysie, bo wciąż wydajemy pieniądze.
Powołał się na dane GUS, według których we wrześniu sprzedaż towarów wzrosła o 11,4 proc. wobec września 2010 r. To rzeczywiście spory wzrost, większy, niż spodziewali się analitycy. Jednak dane dotyczą tylko większych placówek handlowych, takich, które zatrudniają więcej niż dziewięć osób. Co więcej, są nieporównywalne z innymi krajami UE.
Sytuacja wygląda nieco inaczej,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta