Importer samochodów Tata wychodzi z Polski
Japoński koncern Marubeni Motors, który w latach 90. wprowadzał na polski rynek Nissana, a od 2007 roku sprowadza do polskich salonów samochody indyjskiego producenta Tata, wycofuje się z Polski.
Polska spółka koncernu – Marubeni Motors Poland (MMP) – poinformowała we wtorek dilerów Taty o zamiarze ograniczenia działalności. Według Instytutu Samar powołującego się na MMP powodem decyzji ma być trudna sytuacja na polskim rynku motoryzacyjnym: kurcząca się sprzedaż oraz duży import aut używanych osłabiający popyt na auta nowe.
Marubeni sprzedawało w Polsce ok. 1 tys. aut Taty rocznie. Plany były znacznie większe, podobnie jak prognozy rozbudowy sieci sprzedaży. Marubeni planowało, że auta Taty będą sprzedawane w 40 salonach jeszcze w końcu 2010 roku. Docelowo sieć miała liczyć 55 dilerów. Skończyło się na 26.
Ostatnio dilerzy oferowali trzy modele: mały Indica Vista, Pikap Xenon oraz terenówkę Safari. Teraz aut brakuje, bo zapasy sprzedały się w letniej promocji.
Niezależnie od tego, czy ktoś przejmie import Taty, dilerzy muszą serwisować auta przez okres gwarancji.