Niebo otwiera się zbyt powoli
Nawet 2 mld euro rocznie to cena, jaka płacą przewoźnicy za brak otwartego nieba nad Europą
Jeśli europejskie niebo nie otworzy się na dobre dla lotnictwa, przewoźników czeka gwałtowny wzrost kosztów, pasażerów wyższe ceny biletów lotniczych, a pracowników sektora utrata miejsc pracy – to główny wniosek z poniedziałkowej konferencji „Wdrożenie jednolitej europejskiej przestrzeni Powietrznej i jej rozszerzenie na kraje trzecie".
Zdaniem unijnego komisarza ds. transportu Siima Kallasa, który otwierał warszawską konferencję, istnieje realne ryzyko, że Europa pozostanie daleko w tyle za innymi kontynentami, gdzie z większymi bądź mniejszymi oporami takie rozwiązania już funkcjonują. Jeśli nic się nie zmieni, nie będziemy w stanie sprostać rosnącemu popytowi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta