Polskie grupy mediowe radzą sobie z kryzysem
Najskuteczniej w regionie kontrolują koszty, dzięki czemu Cyfrowy Polsat jest najbardziej rentowną firmą
Cezary adamczyk magdalena lemańska
Niestabilna sytuacja na rynkach walutowych i reklamowych dała się największym publicznym mediowym koncernom we znaki. Z przeanalizowanych przez „Rz" raportów kwartalnych 20 czołowych europejskich przedstawicieli tego sektora wynika, że w III kwartale ich łączny zysk netto spadł aż o 56 proc., w czym istotny udział miał TVN.
Są wśród nich m.in. brytyjski i niemiecki operator płatnej telewizji BSkyB i Sky Deutschland, Cyfrowy Polsat, Bertelsmann (należy do niego m.in. telewizyjna grupa RTL Group), Agora, wydawnictwo Axel Springer, TVN, czeska grupa CME, rosyjska CTC i włoski Mediaset.
Dla połowy z 20 firm III kw. zakończył się pod kreską. Rok wcześniej odsetek ten był o połowę mniejszy. – Patrząc na wyniki netto, trzeba pamiętać, że poszczególne spółki są zadłużone i często jest to dług denominowany w euro lub dolarach amerykańskich, co biorąc...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta