Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polskie grupy mediowe radzą sobie z kryzysem

29 listopada 2011 | Ekonomia | Aleksandra Stanisławska
Największe mediowe koncerny publiczne w Europie w III kw.
źródło: Rzeczpospolita
Największe mediowe koncerny publiczne w Europie w III kw.

Najskuteczniej w regionie kontrolują koszty, dzięki czemu Cyfrowy Polsat jest najbardziej rentowną firmą

Cezary adamczyk magdalena lemańska

Niestabilna sytuacja na rynkach walutowych i reklamowych dała się największym publicznym mediowym koncernom we znaki. Z przeanalizowanych przez „Rz" raportów kwartalnych 20 czołowych europejskich przedstawicieli tego sektora wynika, że w III kwartale ich łączny zysk netto spadł aż o 56 proc., w czym istotny udział miał TVN.

Są wśród nich m.in. brytyjski i niemiecki operator płatnej telewizji BSkyB i Sky Deutschland, Cyfrowy Polsat, Bertelsmann (należy do niego m.in. telewizyjna grupa RTL Group), Agora, wydawnictwo Axel Springer, TVN, czeska grupa CME, rosyjska CTC i włoski Mediaset.

Dla połowy z 20 firm III kw. zakończył się pod kreską. Rok wcześniej odsetek ten był o połowę mniejszy. – Patrząc na wyniki netto, trzeba pamiętać, że poszczególne spółki są zadłużone i często jest to dług denominowany w euro lub dolarach amerykańskich, co biorąc...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9093

Wydanie: 9093

Spis treści
Zamów abonament