Udany debiut, potem w dół
Porównywarka cenowa Nokaut wchodzi na giełdę. Inwestorzy muszą się zastanowić, bo na serwisach internetowych zarabia się coraz mniej
W ostatnich miesiącach nie brakowało przykładów spektakularnych debiutów serwisów internetowych. Akcje Groupona, lidera rynku zakupów grupowych, podczas debiutu drożały nawet ponad 40 proc., z kolei społecznościowego serwisu LinkedIn niemal podwoiły swoją cenę do 85 dol.
Jednak taki stan nie potrwał długo. Akcje Groupona spadły już poniżej ceny emisyjnej wynoszącej 20 dol. Z kolei w przypadku LinkedIn tylko w ostatnim czasie cena spadła o 33 proc. Stało się to, kiedy spółka poinformowała, że planuje przeprowadzić kolejną emisję akcji. Choć kurs akcji wciąż jest powyżej ceny emisyjnej 45 dol., to o czasach, gdy przekraczał nawet 100 dol., można chyba zapomnieć.
Kupujący akcje zazwyczaj przed giełdowym debiutem spółek internetowych nie są w stanie stwierdzić, czy dalej będą się one...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta