Brak strat ważniejszy od nadziei na zysk
Zdaniem analityków w 2012 r. najpopularniejsze będą produkty strukturyzowane o prostej konstrukcji, zrozumiałe dla klientów
– Zdecydowanie najłatwiej jest zaoferować produkt o krótkim terminie, powiązany z parą walutową. Może to być kurs euro do złotego, ale również inne pary, zwłaszcza ze względu na znaczne osłabienie złotego. Dlatego jest bardzo prawdopodobne, że na rynku pojawi się więcej produktów zakładających umocnienie złotego, o ile oczywiście sytuacja w strefie euro wreszcie się uspokoi – przewiduje Michał Szeliski, analityk portalu Structus.pl.
Jego zdaniem na popularności powinien zyskać również WIG20.
– O ile w pierwszym półroczu 2011 r. indeks 20 największych polskich spółek pojawił się jedynie w 5 proc. produktów (drugie półrocze nie przyniosło istotnej zmiany), o tyle w 2012 r. udział ten zapewne wzrośnie, choć dotyczyć to będzie produktów średnio- i długoterminowych. Spadek kursów akcji stworzył dobrą podstawę do grania na wzrost indeksów w długim terminie. Niewykluczone, że za dwa – trzy lata ponownie (analogicznie do drugiej połowy 2010 r. i początku 2011 r.) będziemy mieli...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta