Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zbieraj fanów, poczekaj ze sprzedażą

01 marca 2012 | Moje Pieniądze | Barbara Mejssner

Serwisy społecznościowe | Profil w celu wzmocnienia wizerunku i promocji produktów czy usług? To sprawdza się nieźle. Znacznie trudniejsze jest uruchomienie sklepu na Facebooku. Fachowcy twierdzą, że na f-commerce jeszcze za wcześnie

Stworzenie firmowej strony na Facebooku jest dość proste i mniej kosztowne niż założenie klasycznej strony internetowej. Strony takie są też częściej odwiedzane niż klasyczne WWW. Na przykład Funpage Starbucksa śledzi 21,1 mln osób, a stronę internetową tej sieci odwiedza miesięcznie zaledwie 1,8 mln osób. W przypadku Coca-Coli różnica jest jeszcze większa, wynosi 20,5 mln do 270 tys.

Facebook oferuje przedsiębiorstwom specjalne strony, tzw. fan pages. Łączą one nowoczesne narzędzia e-marketingowe, e-PR oraz rozwiązania znane ze standardowych stron WWW (np. strona informacyjna, produktowa, czasem sprzedażowa, marketing szeptany, newsletter). Nawet jeśli fan page ma tylko 100 fanów i każdy z nich średnio 50 znajomych, reklama firmy zostanie wyświetlona u 5 tys. osób.

Profil firmy lub marki na Facebooku wymaga jednak sporego zaangażowania oraz konsekwencji w działaniu. Przedsiębiorstwo musi być stale gotowe na dialog z użytkownikami.

Wyliczenia agencji badawczych pokazują, że na efektywną obsługę społeczności powinno się przeznaczać 100...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9171

Wydanie: 9171

Spis treści
Zamów abonament