Zbieraj fanów, poczekaj ze sprzedażą
Serwisy społecznościowe | Profil w celu wzmocnienia wizerunku i promocji produktów czy usług? To sprawdza się nieźle. Znacznie trudniejsze jest uruchomienie sklepu na Facebooku. Fachowcy twierdzą, że na f-commerce jeszcze za wcześnie
Stworzenie firmowej strony na Facebooku jest dość proste i mniej kosztowne niż założenie klasycznej strony internetowej. Strony takie są też częściej odwiedzane niż klasyczne WWW. Na przykład Funpage Starbucksa śledzi 21,1 mln osób, a stronę internetową tej sieci odwiedza miesięcznie zaledwie 1,8 mln osób. W przypadku Coca-Coli różnica jest jeszcze większa, wynosi 20,5 mln do 270 tys.
Facebook oferuje przedsiębiorstwom specjalne strony, tzw. fan pages. Łączą one nowoczesne narzędzia e-marketingowe, e-PR oraz rozwiązania znane ze standardowych stron WWW (np. strona informacyjna, produktowa, czasem sprzedażowa, marketing szeptany, newsletter). Nawet jeśli fan page ma tylko 100 fanów i każdy z nich średnio 50 znajomych, reklama firmy zostanie wyświetlona u 5 tys. osób.
Profil firmy lub marki na Facebooku wymaga jednak sporego zaangażowania oraz konsekwencji w działaniu. Przedsiębiorstwo musi być stale gotowe na dialog z użytkownikami.
Wyliczenia agencji badawczych pokazują, że na efektywną obsługę społeczności powinno się przeznaczać 100...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta