Odrębny NIP dla gminy i urzędu
Płacąc składki ZUS, urząd posługuje się własnym NIP, do celów VAT powinien korzystać z numeru nadanego gminie
– Urząd gminy jest pracodawcą dla swoich zatrudnionych, dlatego powinien posiadać własny numer NIP – wyjaśnia Iwona Bendorf-Bundorf, prezes Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie. – Numer jest niezbędny, ponieważ urząd jako pracodawca jest płatnikiem składek ubezpieczeniowych i podatku dochodowego od osób fizycznych, uiszczanych od ich wynagrodzeń.
Gmina, będąc podatnikiem podatku od towarów i usług, powinna się też legitymować własnym numerem NIP, a nie tym nadanym urzędowi gminy.
– Nie ma bowiem prawnie dopuszczalnej możliwości nadania jednego numeru identyfikacji podatkowej dwóm podmiotom, z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta