Loty po Polsce za mniej niż 100 zł
Zaczyna się wojna cenowa między regionalnymi przewoźnikami. Ceny biletów na trasy krajowe zaczynają się już od 79 złotych. Zdaniem ekspertów ten rynek ma przed sobą bardzo dobre perspektywy; ma się rozwijać nawet o 30 proc. rocznie. Pomagają w tym słaba jakość wielu połączeń oraz wysokie ceny
O pasażerów na polskim rynku lotniczych przewozów regionalnych zawalczą Eurolot i druga operująca w całej Polsce linia OLT Express. Dołączył do nich najmniejszy polski przewoźnik, Sprint Air, który lata z Warszawy do Zielonej Góry.
Ceny biletów na wewnętrznych trasach w Polsce zaczynają się od 79 zł (Eurolot) i 99 zł (OLT i Sprint). W ten sposób linie chcą Polaków zachęcić do latania i konkurować zwłaszcza z połączeniami kolejowymi. Zdaniem Adriana Furgalskiego, dyrektora Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, na trasie np. z Gdańska do Warszawy koleją po prostu już się jeździć nie opłaca, bo jest i dłużej, i drożej.
– Ten rynek ma przyszłość. Intensywnie zaczyna się rozwijać Eurolot, pojawiły się Jet Air czy OLT Express, proponując różnorodną ofertę, i to atrakcyjną cenowo – uważa Sebastian Gościniarek z firmy doradczej BBSG. Przyznaje, że w porównaniu z rynkami zachodnimi lotnicze przewozy regionalne w Polsce dopiero raczkują.
Według szacunków rynek przewozów regionalnych ma się rozwijać przez kilka najbliższych lat nawet o 30 proc. rocznie.
Potwierdzeniem planów rozwoju Eurolotu, należącego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta