Odpowiedzi na pytania
- Jako agencja pracy tymczasowej zawieramy dużo umów o pracę. W wyniku pomyłki za jednego z pracowników przekazaliśmy dokument ZUA z datą zgłoszenia do ubezpieczeń od 1 stycznia 2012 r., a ZWUA z datą wyrejestrowania od 3 stycznia 2012 r. W rzeczywistości pracownik nie świadczył pracy w tym okresie. W jaki sposób anulować błędnie złożone dokumenty?
Skoro pracownik faktycznie nie wykonywał w tym czasie pracy, to należy złożyć formularz ZWUA w trybie korekty, tj. zaznaczyć znakiem X pole 02 w bloku I „Dane organizacyjne". W pozostałych blokach należy podać wszystkie prawidłowe dane, w tym datę wyrejestrowania z dniem zgłoszenia (od 1 stycznia 2012 r.) i kod przyczyny wyrejestrowania 100 (ustanie tytułu do ubezpieczeń). W ten sposób zostanie „wyzerowane" zgłoszenie tej osoby do ubezpieczeń.
- Aby zrealizować zamówienie kontrahenta dotyczące wykonania analizy finansowej, zatrudniliśmy na podstawie umowy-zlecenia osobę, która jest pracownikiem tego kontrahenta. Zgłosiliśmy ją tylko do ubezpieczenia zdrowotnego jako zleceniobiorcę (z kodem tytułu ubezpieczenia 04 11 0 0). ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta