Czy patriotyzm może pomóc w pokonaniu kryzysu
Politycy coraz częściej nawołują obywateli do kupowania dóbr rodzimej produkcji. Bez większych rezultatów
Francuzi lubią swoje wino i gotowi są przysięgać, że jest najlepsze na świecie. Z samochodami własnej produkcji mają już jednak różne doświadczenia. Mimo to, jak wynika z sondaży, dwóch na trzech obywateli Francji deklaruje gotowość do płacenia drożej za kupowane produkty, pod warunkiem że są francuskie. Tu pojawia się jednak problem.
– Dzisiaj klient może mieć jedynie pewność, że francuskie są sery i wino – mówi Edouard Bareiro z organizacji konsumenckiej Que choisir. Rzecz w tym, że w wielu produktach zawarta jest spora część zagranicznych, importowanych komponentów.
Tym niemniej po hasło „acheter francais" sięgają ochoczo uczestnicy obecnej kampanii prezydenckiej we Francji. – To zwykła retoryka wyborcza, niemająca żadnego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta