Cenowa wojna smartfonowa
Play, T-Mobile i Orange prześcigają się w obniżkach cen tych urządzeń. Umocnienie złotego w I kwartale sugeruje, że mogą one jeszcze spadać. Aż 80 proc. telefonów w Polsce sprzedają operatorzy. Ponad jedną trzecią komórek na naszym rynku w 2011 roku stanowiły smartfony. Ich sprzedaż zwiększa przychody sieci
Play pod koniec ubiegłego roku zaoferował klientom najniższe na rynku ceny za wybrane smartfony. W styczniu 2012 roku to samo zrobił T-Mobile, za co Play pozwał go do sądu. W marcu dołączył do nich Orange. Sieć T-Mobile tylko w styczniu tego roku aż 300 razy zmieniała ceny aparatów. Dzięki tej bitwie za 1 zł można już kupić smartfony z wyższej półki, takie jak Samsung Galaxy S II czy Nokia Lumia 710.
– To nie wojna, tylko normalna konkurencja rynkowa. Jednak nie wszyscy są w stanie jej podołać, o czym świadczy zachowanie sieci Play, która nie potrafiła odpowiedzieć na naszą promocję, dlatego próbowała zablokować ją w sądzie – mówi Andrzej Pomarański z T-Mobile, dodając, Polska Telefonia Cyfrowa (PTC) wniosła o oddalenie powództwa. – Nasza strategia jest taka, aby oferować klientom najkorzystniejsze rozwiązania oraz urządzenia w dobrych cenach.
Smartfony stanowiły w ubiegłym roku jedną trzecią sprzedanych w Polsce komórek – podaje IDC. Play deklaruje, że stanowiły ponad 60 proc. sprzedanych urządzeń, T-Mobile i Plus po blisko 50 proc., w Orange zaś było to ok. 30 proc. 2012 rok powinien znacząco...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta