interpretacje podatkowe,ordynacja podatkowa
Nie są sprzedażą premiową takie działania marketingowe, które wprawdzie polegają na wręczaniu nagród w zamian za zawarcie transakcji, ale nie są skierowane wprost do kontrahentów, tylko do ich pracowników
Sprzedaż premiowa jest jednym z działań promocyjno-marketingowych podejmowanych przez przedsiębiorstwa, zwłaszcza w ramach różnego rodzaju programów lojalnościowych. Nagrodami są zazwyczaj świadczenia rzeczowe (towary lub usługi inne niż znajdujące się ofercie firmy), bony towarowe. Czasem nagrody w sprzedaży premiowej organizowanej dla firm otrzymują nie nabywcy (firmy), lecz ich pracownicy.
Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT wolna od podatku dochodowego jest m.in. wartość nagród związanych ze sprzedażą premiową – jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł. Zwolnienie to nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, będących przychodem z tej działalności.
Brak definicji
Niestety, przywołany przepis nie definiuje, co należy rozumieć przez „sprzedaż premiową”. Opierając się na definicji umowy sprzedaży zawartej w kodeksie cywilnym, oraz potocznym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta