Rynek aut słabnie, importerzy walczą
W pierwszej dziesiątce najsilniejszych marek na naszym rynku dojdzie w tym roku do dużych przetasowań
Polski rynek nowych aut nie może odbić się w górę. Choć wyniki rejestracji za pierwszy kwartał pokazały 13-procentowy wzrost w ujęciu rocznym, to początek ubiegłego roku był wyjątkowo słaby po likwidacji kratki. Kwiecień także nie przyniesie przełomu. Według Instytutu Samar kwietniowe rejestracje mogą się zamknąć w granicach 21 – 23 tys. pojazdów. – Dynamika wzrostu słabnie. Schodzimy już poniżej 10 proc. – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes Samaru.
Trudna sytuacja branży może tymczasem namieszać w rankingach sprzedaży. – To będzie rok przetasowań – zapowiada Andrzej Halarewicz z firmy analitycznej Jato Dynamics. Do rynkowej ofensywy przystąpiła m.in. Toyota....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta