Gwarancje zbyt słabo chronią turystów
Zabezpieczenia finansowe na wypadek upadłości biur podróży są za małe. Trudno więc oddać poszkodowanym wszystko, co zapłacili za wycieczki
Upadłość Sky Clubu przypomniała o systemowej luce w przepisach, które mają zabezpieczać interes klientów bankrutujących biur podróży. Efektem mogą być pozwy przeciwko państwu, które jest wygodniejszym przeciwnikiem procesowym: nie zbankrutuje i nie ukryje majątku.
Jaka rekompensata
– Ze wstępnych szacunków roszczeń klientów Sky Club wynika, że gwarancja ubezpieczeniowa biura może nie wystarczyć na 100-proc. zwrot – powiedziała „Rz" Marta Milewska z mazowieckiego Urzędu Marszałkowskiego. – Dlatego zapytaliśmy Ministerstwo Sportu i Turystyki, czy wypłacać roszczenia sukcesywnie, wiedząc, że może nie wystarczyć pieniędzy dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta