Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gwarancje zbyt słabo chronią turystów

11 lipca 2012 | Prawo | Marek Domagalski
Sonda „Rz”
źródło: Rzeczpospolita
Sonda „Rz”

Zabezpieczenia finansowe na wypadek upadłości biur podróży są za małe. Trudno więc oddać poszkodowanym wszystko, co zapłacili za wycieczki

Upadłość Sky Clubu przypomniała o systemowej luce w przepisach, które mają zabezpieczać interes klientów bankrutujących biur podróży. Efektem mogą być pozwy przeciwko państwu, które jest wygodniejszym przeciwnikiem procesowym: nie zbankrutuje i nie ukryje majątku.

Jaka rekompensata

– Ze wstępnych szacunków roszczeń klientów Sky Club wynika, że gwarancja ubezpieczeniowa biura może nie wystarczyć na 100-proc. zwrot – powiedziała „Rz" Marta Milewska z mazowieckiego Urzędu Marszałkowskiego. – Dlatego zapytaliśmy Ministerstwo Sportu i Turystyki, czy wypłacać roszczenia sukcesywnie, wiedząc, że może nie wystarczyć pieniędzy dla...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9280

Wydanie: 9280

Spis treści
Zamów abonament