Kolej wciąż ociężale sięga po dotacje
Kolejarze wydali ledwie 4 proc. z 21,5 mld zł. Przestają wierzyć, że wydadzą resztę. Martwi to resort rozwoju
Na inwestycje kolejowe w programie operacyjnym „Infrastruktura i środowisko" zarezerwowano około 21,5 mld zł dotacji unijnych. Jednak spółki kolejowe, w tym PKP PLK, od początku okresu 2007–2013 nie są w stanie sięgnąć po te pieniądze. Na koniec czerwca w części programu poświęconej rozwojowi transportu kolejowego podpisano umowy tylko na 8,4 mld zł, czyli około 39 proc. dostępnych środków. Wydano dużo mniej, bo niecałe 4 proc. puli. Dla porównania – w całym sektorze transportu zawarto umowy na 68 proc. pieniędzy z UE (57 mld zł), a wydatki osiągnęły już poziom
32 proc. W sektorze drogowym, do którego część pieniędzy z kolei (1,2 mld euro) chce przesunąć resort rozwoju regionalnego, kontrakty konsumują już 86 proc. pieniędzy, a wydatki to 25 mld zł (ponad 50 proc. budżetu na drogi).
Widząc te same dane, resorty transportu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta