Biurokracja nie umarła
Janusz Rewiński jako przenikający ściany Duch Biurokracji w reklamach PZU jest tak ujmujący, że zaczynamy tęsknić za PRL. Z sympatii dla aktora. No i nostalgia za czasami młodości jest naturalna. Mało trzeba, abyśmy uwierzyli, że ho ho, wtedy to czas tak nie pędził...
Ale jest coś jeszcze. Reklamy PZU mają udowodnić wyższość tego, co dziś, nad tym, co było. Nowy porządek uosabiają korespondujący z klientami przez Internet, a krytykowani przez Rewińskiego agenci PZU. Efekt jest odwrotny. Nie wiem, jak się miewa PZU, ale wiara, że biurokracja umarła, to wielka naiwność.
Mam kredyt w prywatnym banku – w Nordei. W zeszłym roku zastałem w skrzynce awizo prywatnej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta