Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Odzyskać zaufanie klientów

08 sierpnia 2012 | Publicystyka, Opinie | Maciej Stańczuk
autor zdjęcia: Rafał Guz
źródło: Fotorzepa

Bankom potrzebna jest rewolucja koncepcyjno- -technologiczna – pisze prezes Polskiego Banku Przedsiębiorczości

Od czasu upadku Lehman Brothers banki dokonały wiele, by zasypać dziury w swoich bilansach, jak również nie tylko istotnie odbudować, ale zwiększyć swoją bazę kapitałową. Praktycznie wszystkim bankom europejskim udało się do końca czerwca tego roku, zgodnie z wymogami unijnego regulatora (Eba), podwyższyć wskaźnik kapitałowy 1 kategorii (tier 1) do powyżej 9 proc., czego wielu analityków i zawodowych czarnowidzów się nie spodziewało.

Zwykli ludzie, jak również profesjonalni inwestorzy, tych jakościowych zmian i faktycznych wysiłków nie dostrzegają. Dlatego konieczna wydaje się radykalna zmiana modeli biznesowych banków europejskich w celu odzyskania utraconego zaufania klientów. W przyszłości banki będą po prostu musiały być bardziej bezpieczne i przejrzyste, a to oznacza m.in.: konieczność pozyskiwania większej ilości funduszy własnych i środków płynnych, ograniczenie lewaru, rozliczanie transakcji pochodnych przez centralne izby rozrachunkowe (clearingowe), rozliczanie transakcji rynku kapitałowego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9304

Wydanie: 9304

Spis treści
Zamów abonament