Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ważny efekt nauki, a nie długość kursu

08 sierpnia 2012 | Kariera i biznes | Anita Błaszczak
autor zdjęcia: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa

O nowym systemie potwierdzania kompetencji mówi Agnieszka Chłoń-Domińczak, lider projektu Krajowe Ramy Kwalifikacji w Instytucie Badań Edukacyjnych

Rz: Na razie niewiele się o tym mówi, ale szykuje się prawdziwa rewolucja dla firm szkoleniowych, szkół, uczelni i wszystkich, którzy się uczą. To wszystko przez Krajowe Ramy Kwalifikacji. Co to takiego i co to nam da?

Agnieszka Chłoń-Domińczak: To raczej ewolucja niż rewolucja, która przechodzi teraz przez całą Europę. Najważniejsza zmiana polega na tym, że każdy, kto się uczy i każda instytucja, która uczy, będzie zwracać uwagę na efekty uczenia, a nie na liczbę godzin poświęconych na naukę. Chodzi o to, by świadectwa, dyplomy, certyfikaty potwierdzały wiedzę i umiejętności, czyli kompetencje, a nie to, że ktoś trzy dni przesiedział na jakimś kursie.

Czy po każdym kursie będziemy zdawali egzamin potwierdzający naszą wiedzę i umiejętności?

Nie będzie to...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9304

Wydanie: 9304

Spis treści
Zamów abonament