Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Niszowe piwa będą zyskiwać

08 listopada 2012 | Ekonomia | Beata Drewnowska
Polski rynek piwa jest w Europejskiej czołówce
źródło: Rzeczpospolita
Polski rynek piwa jest w Europejskiej czołówce

W 2012 r. sprzedaż piwa, pierwszy raz w historii, może sięgnąć 37 mln hl. Wzrost branża zawdzięcza w dużym stopniu nowym produktom

W ciągu czterech miesięcy od debiutu rynkowego Tyskiego Klasycznego w kwietniu 2012 roku Kompania Piwowarska, lider branży, sprzedała jego 17 mln butelek i 7 mln puszek. Do tej pory piwo to – warzone według receptur z XVI wieku, wyłącznie ze słodu jęczmiennego, wody i chmielu – dostępne było tylko w województwach: łódzkim, opolskim, małopolskim, podkarpackim, śląskim i świętokrzyskim. Kompania ogłosiła właśnie, że zachęcona dobrym wynikiem wprowadza Tyskie Klasyczne do sklepów w całej Polsce.

– Polscy piwosze tęsknią za piwami prostymi, klasycznymi, które smakują tak jak kiedyś – komentuje decyzję firmy Tomasz Kanton, kierownik ds. PR marek Kompanii Piwowarskiej.

Smakowe zyskują

Maciej Chłodrych, ekspert piwny, zwraca uwagę, że popularność Tyskiego Klasycznego wpisuje się w szerszą modę na tradycyjne i naturalne produkty. Korzystają z niej nie tylko browary, ale chociażby producenci wędlin czy żywności ekologicznej. Kompania Piwowarska, z nową wersją najbardziej popularnego piwa w Polsce, wyszła także naprzeciw rosnącej liczbie konsumentów szukających piw różniących się od jasnego pełnego, sprzedawanego na masową skalę.

To właśnie jego rosnącej sprzedaży w ostatnich latach branża zawdzięcza to, że spożycie piwa w Polsce...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9381

Wydanie: 9381

Spis treści

Ekonomia

Amerykanie nie oszczędzają na świętach
Bałtycka czołówka w Unii
Bogdanka: zyski i produkcja w górę
Cypryjski dystrybutor sprzętu informatycznego rozpycha się w Polsce
Cytat dnia: Mario Draghi, prezes EBC (afp)
EBOR: Polska transformacja najszybsza
Firmy niefrasobliwe w sieci
Francuskie banki importują metody z USA
Gra pod wyniki kwartalne rozpoczęta
Grupa PZU stawia na inwestycje
Hotele w kraju i Europie coraz tańsze przed nadejściem zimy
Ile zarobiły firmy
Innowacje za euro
Kalendarium gospodarcze
Kiepski finał notowań
Kilkaset nierentownych hoteli jest na sprzedaż
Kolej na umowę gazową z Katarem
Kreml hamuje państwowe firmy
Lepsza wizja przyszłości w Azji i USA
Liczba dnia: 1,8 proc. spadła produkcja w Niemczech
Liczne wyzwania przed GPW
Mniej bezrobotnych w średnim wieku
Mniej w magazynie i spadają koszty
Nie słabnie boom lotniczy w Polsce
Niszowe piwa będą zyskiwać
OFE kupiły sporo akcji w październiku
Październik także słaby na rynku nowych aut
Pesymiści w natarciu
Polak zmądrzał po OLT Express
RPP rozpoczęła cięcia. Pierwsze było łagodne
Regulator nie widzi powodów, by prąd zdrożał w 2013 roku
Rewolucyjny Tytan uzbroi armię
Rynek piwa potrzebuje innowacji
Różne wizje naszego budżetu
Sikorski Twitter Story
Strategia jest najważniejsza
TVN ma gotówkę, łapie oddech
Trzech chętnych do przejęcia funduszu Warta
Ukraińskie kuchenki zasilane przez Niemcy
Unia frontem do klienta
W Europie liczy się tylko EBC
W skrócie
Wynik ING bez niespodzianek
Zamów abonament