Niszowe piwa będą zyskiwać
W 2012 r. sprzedaż piwa, pierwszy raz w historii, może sięgnąć 37 mln hl. Wzrost branża zawdzięcza w dużym stopniu nowym produktom
W ciągu czterech miesięcy od debiutu rynkowego Tyskiego Klasycznego w kwietniu 2012 roku Kompania Piwowarska, lider branży, sprzedała jego 17 mln butelek i 7 mln puszek. Do tej pory piwo to – warzone według receptur z XVI wieku, wyłącznie ze słodu jęczmiennego, wody i chmielu – dostępne było tylko w województwach: łódzkim, opolskim, małopolskim, podkarpackim, śląskim i świętokrzyskim. Kompania ogłosiła właśnie, że zachęcona dobrym wynikiem wprowadza Tyskie Klasyczne do sklepów w całej Polsce.
– Polscy piwosze tęsknią za piwami prostymi, klasycznymi, które smakują tak jak kiedyś – komentuje decyzję firmy Tomasz Kanton, kierownik ds. PR marek Kompanii Piwowarskiej.
Smakowe zyskują
Maciej Chłodrych, ekspert piwny, zwraca uwagę, że popularność Tyskiego Klasycznego wpisuje się w szerszą modę na tradycyjne i naturalne produkty. Korzystają z niej nie tylko browary, ale chociażby producenci wędlin czy żywności ekologicznej. Kompania Piwowarska, z nową wersją najbardziej popularnego piwa w Polsce, wyszła także naprzeciw rosnącej liczbie konsumentów szukających piw różniących się od jasnego pełnego, sprzedawanego na masową skalę.
To właśnie jego rosnącej sprzedaży w ostatnich latach branża zawdzięcza to, że spożycie piwa w Polsce...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta