Firmowe fair play się opłaca
Szef powinien doceniać współpracę i w tym celu może nagradzać pracowników, których zachowanie polepsza atmosferę i realizację zadań
Jeśli zakładowe relacje są prawidłowe, wszystko działa szybciej i sprawniej, a efekty są lepsze i trwalsze. Gdy porozumienia brakuje, wcześniej czy później dochodzi do nieprawidłowości. A te mogą okazać się dla firmy dotkliwe – zarówno dla jej sytuacji finansowej, jak i wizerunku.
Wspólny wysiłek
Aby tego uniknąć, pracodawca powinien odpowiednio dobierać załogę. Należy więc zwrócić uwagę nie tylko na kompetencje, ale też na osobowość i zachowanie pracowników.
zatrudnienie,warunki pracy,atmosfera,nagrody,fair play,savoir-vivrePonadto sprzyjać integracji, zwalczać konflikty i rozwiązywać spory. Gdy przełożony pozostawi to swojemu biegowi, nie zapobiegając dyskryminacji i mobbingowi, które mogą być pokłosiem złej atmosfery, naruszy przepisy i poniesie konsekwencje (art. 94 pkt 2b k.p., art. 943 § 1 k.p.).
Odpowiedzialność za tworzenie prawidłowych relacji spoczywa zarówno na zwierzchniku, jak i na podwładnych. Wynika to z ich podstawowych obowiązków, jakimi są dbanie o dobro zakładu, stosowanie się do regulaminu pracy i ustalonego w zakładzie porządku oraz przestrzeganie zasad współżycia społecznego (art. 100 § 2 pkt 2, 4 i 6 k.p.).
W przeciwnym razie wojujący zatrudnieni muszą liczyć się nawet z zakończeniem współpracy....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta