Kryzys nie zniechęca Polaków do noworocznych toastów
W 2012 roku wydamy ponad 430 mln zł na wina musujące. Rośnie też popyt na szampany.
Dla dystrybutorów win musujących niezmiennie od lat kluczowy jest ostatni tydzień roku. Przypada na niego niemal 35 proc. całorocznej sprzedaży tych trunków. Ten rok, mimo spowolnienia gospodarczego, nie powinien być gorszy dla branży winiarskiej niż poprzedni.
– Spodziewamy się, że sprzedamy więcej win musujących niż w 2011 roku – mówi „Rz" Robert Ogór, prezes grupy Ambra, lidera polskiego rynku wina, do której należy m.in. marka Dorato.
Zachodnie marki kuszą
Firma badawcza Euromonitor International szacuje, że w 2012 r. wartość rynku win musujących w Polsce wyniesie 433,8 mln zł. Będzie o niemal 7 proc. wyższa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta