Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kryzys nie zniechęca Polaków do noworocznych toastów

21 grudnia 2012 | Ekonomia | Beata Drewnowska
Polacy wydają coraz więcej na wina musujące.  Daleko nam jednak pod tym względem do europejskiej czołówki.
źródło: Rzeczpospolita
Polacy wydają coraz więcej na wina musujące. Daleko nam jednak pod tym względem do europejskiej czołówki.

W 2012 roku wydamy ponad 430 mln zł na wina musujące. Rośnie też popyt na szampany.

Dla dystrybutorów win musujących niezmiennie od lat kluczowy jest ostatni tydzień roku. Przypada na niego niemal 35 proc. całorocznej sprzedaży tych trunków. Ten rok, mimo spowolnienia gospodarczego, nie powinien być gorszy dla branży winiarskiej niż poprzedni.

– Spodziewamy się, że sprzedamy więcej win musujących niż w 2011 roku – mówi „Rz" Robert Ogór, prezes grupy Ambra, lidera polskiego rynku wina, do której należy m.in. marka Dorato.

Zachodnie marki kuszą

Firma badawcza Euromonitor International szacuje, że w 2012 r. wartość rynku win musujących w Polsce wyniesie 433,8 mln zł. Będzie o niemal 7 proc. wyższa...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9418

Wydanie: 9418

Spis treści

Moje Podróże

Zamów abonament