Możesz poczęstować kontrahenta, ale w koszty tego nie wrzucisz
Kwoty przeznaczone na zorganizowany w siedzibie podatnika drobny poczęstunek dla odbiorców i dostawców są wydatkami na reprezentację, o których mowa w art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT. W konsekwencji nie mogą zostać odliczone od przychodu
Tak uznała Izba Skarbowa w Łodzi w interpretacji z 30 listopada 2012 r. (IPTPB3/423-327/12-2/PM).
Przedmiotem działalności spółki jest kolejowy transport towarów. Spółka organizuje spotkania biznesowe z kontrahentami, które zwykle odbywają się w jej siedzibie. W trakcie takich spotkań spółka m.in. prezentuje swoją ofertę sprzedażową i prowadzi negocjacje handlowe. Wówczas podawany jest drobny poczęstunek, na który składają się napoje (kawa, herbata, woda, soki) oraz słodycze.
W swoich rozliczeniach dla celów podatkowych spółka nie zaliczała wydatków na zakup napojów czy słodyczy do kosztów uzyskania przychodów. W ocenie spółki, w świetle orzecznictwa i doktryny jej dotychczasowa praktyka powinna jednak zostać zmieniona. Zdaniem spółki wydatki na drobny poczęstunek podawany kontrahentom nie są bowiem kosztami reprezentacji, o których mowa w art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT.
Izba Skarbowa w Łodzi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta