Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Walka na szybki Internet

01 lutego 2013 | Ekonomia | Urszula Zielińska
Technologia, której używają operatorzy telewizji kablowych (tzw. HFC, od angielskiego Hybrid Fiber-Coaxial) pozwala im na tworzenie pakietów usług obejmujących oprócz telewizji, także szybki Internet. Usługa dostępowa osiąga prędkości przekraczające 100 Mb/s.
źródło: Rzeczpospolita
Technologia, której używają operatorzy telewizji kablowych (tzw. HFC, od angielskiego Hybrid Fiber-Coaxial) pozwala im na tworzenie pakietów usług obejmujących oprócz telewizji, także szybki Internet. Usługa dostępowa osiąga prędkości przekraczające 100 Mb/s.

Telewizje kablowe będą w tym roku największym wygranym w walce o abonentów stacjonarnego Internetu – i to nie dzięki obniżkom cen.

W 2013 roku reklamowy hit, jakim rok wcześniej był ultraszybki Internet, ujrzymy nie tylko w kampaniach mobilnych operatorów. Sieci telewizji kablowych także zamierzają mocno promować usługi o najwyższych prędkościach, choć niektóre jeszcze w ubiegłym roku przyznawały, że ich abonenci najchętniej korzystają z prędkości niższych niż 10 Mb/s.

Sytuacja się zmienia, ponieważ kablówki, nie podnosząc cen, podnoszą prędkości oferowanych usług.

– Jeszcze przed rokiem 65 proc. naszych abonentów korzystało z przepływności do 10 Mb/s, a co trzeci z prędkości pomiędzy 11 a 50 Mb/s. Teraz blisko połowa ma przepływności pomiędzy 11 a 50 Mb/s. W zeszłym roku promowaliśmy głównie Internet 50 Mb/s. Od stycznia promujemy 250 Mb/s, więc w przyszłym roku o tej porze proszę się spodziewać jeszcze większych przetasowań – zapowiada Kinga Podraża, rzeczniczka wielkopolskiej Inei. Według niej w tym roku ta sieć chce zwiększyć bazę abonentów Internetu o 20 proc., do 120 tys. Ubiegły rok, po wzroście o blisko 20 tys. użytkowników, zamknęła z 105 tys. abonentów dostępu.

Ambitne plany, by przyspieszyć o 50 proc. tempo zdobywania klientów Internetu, mają także Multimedia Polska. To oznacza, że kablówka liczy na zdobycie nieco ponad 40 tys. użytkowników szerokopasmowego dostępu.

– W ubiegłym roku netto nasze statystyki liczby usług internetowych wzrosły o...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9451

Wydanie: 9451

Spis treści

Moje Podróże

Zamów abonament