W sklepach znów walka na promocje
Polacy wyraźnie zaciskają pasa, dlatego sieci starają się, jak tylko mogą, zachęcić do wydawania pieniędzy.
To głównie dzięki wydatkom konsumenckim Polsce udało się obronną ręką wyjść z poprzedniego kryzysu lat 2008–2009. Choć gospodarki w całej Europie kurczyły się, to Polacy nadal chętnie wydawali pieniądze i to zarówno na dobra podstawowego, jak i trwałego użytku – typu elektronika czy meble.
Optymizmu starczyło na dosyć długo, ale niestety już się skończył. – Już 2012 r. nie należał do rewelacyjnych, ale kubłem zimnej wody był grudzień. Wszyscy mieli ogromne oczekiwania, w końcu Polacy na świętach nigdy nie oszczędzali, ale niestety zaczęli – mówi szef jednej z największych sieci handlowych.
Handlowa rewolucja
Wydatki spadły w większości kategorii – powodów do zadowolenia nie miały zarówno sieci spożywcze, jak i z elektroniką czy biżuterią. Firmom nie pozostało nic innego, jak pogodzić się z sytuacją i tak zmienić strategię, aby kolejne miesiące były dla nich jak najmniej dotkliwe.
Z punktu widzenia konsumentów najbliższe miesiące powinny być okazją do faktycznych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta