Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W sklepach znów walka na promocje

16 lutego 2013 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
Firmy walczą ze spowolnieniem, a klientów ucieszą promocje
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Firmy walczą ze spowolnieniem, a klientów ucieszą promocje

Polacy wyraźnie zaciskają pasa, dlatego sieci starają się, jak tylko mogą, zachęcić do wydawania pieniędzy.

To głównie dzięki wydatkom konsumenckim Polsce udało się obronną ręką wyjść z poprzedniego kryzysu lat 2008–2009. Choć gospodarki w całej Europie kurczyły się, to Polacy nadal chętnie wydawali pieniądze i to zarówno na dobra podstawowego, jak i trwałego użytku – typu elektronika czy meble.

Optymizmu starczyło na dosyć długo, ale niestety już się skończył. – Już 2012 r. nie należał do rewelacyjnych, ale kubłem zimnej wody był grudzień. Wszyscy mieli ogromne oczekiwania, w końcu Polacy na świętach nigdy nie oszczędzali, ale niestety zaczęli – mówi szef jednej z największych sieci handlowych.

Handlowa rewolucja

Wydatki spadły w większości kategorii – powodów do zadowolenia nie miały zarówno sieci spożywcze, jak i z elektroniką czy biżuterią. Firmom nie pozostało nic innego, jak pogodzić się z sytuacją i tak zmienić strategię, aby kolejne miesiące były dla nich jak najmniej dotkliwe.

Z punktu widzenia konsumentów najbliższe miesiące powinny być okazją do faktycznych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9464

Wydanie: 9464

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament