O reklamy w blogu trzeba się kłócić z fiskusem
Właściciel strony WWW musi opodatkować wynagrodzenie za zamieszczane na niej ogłoszenia. Sądy potwierdzają, że może wybrać korzystny ryczałt.
Blogerzy ciągle mają problemy z rozliczaniem przychodów od reklamujących się na ich stronach firm. Fiskus długo nie mógł się zdecydować, w jaki sposób je opodatkować. Ostatnio opowiada się za niekorzystnym dla internautów rozwiązaniem.
– Prowadzę stronę o zdrowym stylu życia. Są na niej reklamy producentów sprzętu sportowego, odżywek, odesłania do innych tematycznych witryn. W urzędzie powiedziano mi, że zapłatę od kontrahentów należy opodatkować według skali, w moim wypadku 32-proc. daniną. Czy da się zmniejszyć te obciążenia? – pyta czytelnik.
Da się, ale niższy podatek wywalczymy najprawdopodobniej dopiero w sądzie. Urzędy twierdzą bowiem, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta