Producent podróbek odpowie karnie za naśladowanie oryginałów
Podrabiane towary uderzają zarówno w ekskluzywne marki, sieciówki, jak i mniejszych producentów. Jak przedsiębiorca odzieżowy może bronić się przed modowymi piratami?
Jedną z definicji podróbki znajdziemy w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (DzU z 2003 r. nr 153, poz. 1503 z późn. zm.), która mówi, że: „czynem nieuczciwej konkurencji jest naśladowanie gotowego produktu, polegające na tym, że za pomocą technicznych środków reprodukcji jest kopiowana zewnętrzna postać produktu, jeżeli może wprowadzić klientów w błąd co do tożsamości producenta lub produktu".
Przypadkowy wybór
Jak wynika z tego opisu podróbka jest kopią produktu oryginalnego, jego zewnętrznego wyglądu. Tym co odróżnia imitację od produktu całkowicie legalnie inspirowanego oryginałem jest fakt wprowadzenia klienta w błąd. W związku z tym o produkcie podrobionym możemy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta