Kreatywność wciąż się opłaca
Internet wzmacnia branże związane z twórcami.
Polski sektor kreatywny, do którego zaliczane są wydawnictwa książkowe i prasowe, firmy fonograficzne, producenci filmowi i telewizyjni oraz producenci gier, rozwijał się miedzy 2001 i 2011 rokiem szybciej niż średnia dla Unii Europejskiej.
Przychody firm z tej branży zwiększyły się w ciągu ostatniej dekady o 50 proc. (z 2,8 mld euro do 4,2 mld euro), podczas gdy wpływy we wszystkich państwach unijnych zwiększyły się o jedną piątą, do 198,9 mld euro. – Całość wzrostu ekonomicznego w sektorze kreatywnym w Europie pochodzi z działalności w Internecie – podaje firma Booz&Co. w swoim raporcie o ekonomicznym wpływie Internetu na sektor kreatywny w Polsce i Europie.
Dostęp do Internetu zmienia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta