Modernizacja Dolnego Śląska
Obwodnice, mosty i centra biznesowe to tylko wybrane obiekty, które powstały w regionie dzięki euro z Unii.
Oddany do użytku 15 lutego br. fragment wschodniej obwodnicy Wrocławia skrócił drogę z podwrocławskich Siechnic do Łanów po drugiej stronie Odry z dotychczasowych 30 do 8 km. Połączył dwie ważne trasy: drogę wojewódzką nr 455 (Wrocław–Jelcz-Laskowice) i drogę krajową nr 94 (Wrocław–Oława–Opole).
Obwodnica biegnie przez trudny pod względem budowlanym obszar. To tereny zalewowe Odry i Oławy. Łączna długość mostów i estakad poprowadzonych nad wodą to prawie 2 km. Sam most na Odrze ma 286 m długości, a każda z doprowadzających do niego estakad ponad pół kilometra. Do tego dochodzą jeszcze stumetrowe przeprawy nad rzeką Oławą i jej polderem. Tę inwestycję współfinansowano pieniędzmi z Unii Europejskiej, ale nie jest to jedyny duży i zakończony już projekt transportowy na Dolnym Śląsku finansowany z regionalnego programu operacyjnego. Inny to zakup nowoczesnych pociągów dla potrzeb komunikacji miejskiej.
Krótsze podróże
Na dolnośląskich torach kursują już dwa pierwsze z pięciu nowoczesnych pociągów zakupionych przez należące do samorządu województwa Koleje Dolnośląskie (pozostałe trzy pojawią się na torach w czerwcu). Pociągi jeżdżące z szybkością nawet do 160 km/h to niewątpliwie udogodnienie dla mieszkańców regionu korzystających z kolei podobnie jak obwodnica dla kierowców.
Nowe pociągi obsługują...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta