Mobilna rewolucja jeszcze przed polskimi firmami
Przedsiębiorstwa na świecie planują coraz większe budżety na technologie mobilne. W Polsce potrzebują jeszcze czasu by się do nich przekonać
Globalne perspektywy dla rynku mobilnego (w rozumieniu: aplikacje, strony, usługi itp.) rysują się co najmniej doskonale. Z najnowszego raportu firmy Accenture, do którego dotarła „Rz", wynika, że dzisiaj średnio aż 30 proc. budżetu przeznaczonego na IT firmy chcą poświęcić właśnie na inwestycje w technologie mobilne.
W porównaniu z 2012 r. to solidny wzrost. Wówczas firmy deklarowały przeznaczenie 19 proc. swoich budżetów. Jak podaje Accenture w swoim raporcie, tak znaczący wzrost to wyraźny sygnał, jak ważną rolę zaczynają odgrywać technologie mobilne w kontekście nowych źródeł przychodów.
Z badania wynika bowiem, że 79 proc. ankietowanych firm uznaje usługi mobilne za istotne źródło przychodu. Firmy podkreślają jednocześnie, że rozwój technologii mobilnych wpłynie pozytywnie zarówno na możliwość prowadzenia na wielu płaszczyznach dialogu z klientem (co wskazuje 84 proc. ankietowanych), jak i na rozwój innych procesów biznesowych.
Szybkie zmiany
W przypadku 58 proc. firm strategia mobilna została już wdrożona, dla co trzeciej to jeden z głównych priorytetów na ten rok, a w co czwartej trwają już...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta