Rozmowa w cztery oczy ukróci konflikt
Rozmowa | Katarzyna Dulewicz , radca prawny, partner w kancelarii CMS Cameron McKenna
Rz: Niepokorny pracownik to udręka dla przełożonego. Jak sobie radzić z osobą, która kwestionuje decyzje pracodawcy?
Katarzyna Dulewicz: Pracownicy mają prawo wypowiadać się na temat tego, jak im się pracuje albo jak jest zorganizowana praca. Gorzej, gdy zaczynają robić personalne komentarze na temat przełożonego albo odmawiają pracy. Najczęściej to właśnie forma zachowania podwładnego jest przyczyną konfliktu z przełożonym, a nie to, co faktycznie mówi.
Z niepokornym najlepiej najpierw porozmawiać w cztery oczy. Szef powinien spokojnie i bez personalnych uwag wyjaśnić, jakie są dopuszczalne formy krytyki w pracy. Jeśli ma zastrzeżenia do używania przez podwładnego obraźliwego języka,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta