Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polskie firmy pod swoimi markami ruszają w świat

17 sierpnia 2013 | Ekonomia | Anita Błaszczak
Inglot zwrócił na siebie uwagę amerykańskich mediów, otwierając firmowy salon i inwestując  w billboard na nowojorskim Times Square
źródło: Inglot
Inglot zwrócił na siebie uwagę amerykańskich mediów, otwierając firmowy salon i inwestując w billboard na nowojorskim Times Square
FoodCare zawarł długofalowy kontrakt  z gwiazdą światowego sportu Mikiem Tysonem, który ma pomóc marce Black znokautować rywali
źródło: FoodCare
FoodCare zawarł długofalowy kontrakt z gwiazdą światowego sportu Mikiem Tysonem, który ma pomóc marce Black znokautować rywali
Oknoplast swą markę  i pozycję wicelidera rynku okien  we Włoszech wzmacnia  jako sponsor klubów Inter Mediolan  i Virtus Bolonia
źródło: Oknoplast
Oknoplast swą markę i pozycję wicelidera rynku okien we Włoszech wzmacnia jako sponsor klubów Inter Mediolan i Virtus Bolonia

Coraz więcej naszych przedsiębiorstw nie zadowala się samą sprzedażą za granicę, ale chce przy tym budować międzynarodowe brandy.

Wiesław Włodarski, prezes Grupy FoodCare, ma jasno określony cel na najbliższe lata: – Chcę być pierwszym Polakiem, który z polskich produktów stworzy marki globalne – zapowiada.

Zamierza tego dokonać poprzez dwa najmłodsze brandy w ofercie grupy: Frugo i Black. – Z Black i Mikiem Tysonem oraz niezwykle popularnym Frugo jesteśmy gotowi podbić zagraniczne rynki – podkreśla szef FoodCare.

Czas na ekspansję

Ambicje budowy międzynarodowych marek ma coraz więcej polskich firm, które wśród celów na najbliższe lata wymieniają ekspansję za granicą. Według badania „Perspektywa prezesów" firmy PwC polscy szefowie nawet częściej niż ich koledzy z innych państw widzą dzisiaj swe szanse rozwojowe na zagranicznych rynkach.

Jednak w polskim eksporcie, wartym w 2012 r. prawie 144 mld euro, udział markowej sprzedaży jest niewielki. Oficjalnych danych nie ma, ale według różnych szacunków nie przekracza on 10 proc.

Nie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9615

Wydanie: 9615

Zamów abonament