Polskie firmy pod swoimi markami ruszają w świat
Coraz więcej naszych przedsiębiorstw nie zadowala się samą sprzedażą za granicę, ale chce przy tym budować międzynarodowe brandy.
Wiesław Włodarski, prezes Grupy FoodCare, ma jasno określony cel na najbliższe lata: – Chcę być pierwszym Polakiem, który z polskich produktów stworzy marki globalne – zapowiada.
Zamierza tego dokonać poprzez dwa najmłodsze brandy w ofercie grupy: Frugo i Black. – Z Black i Mikiem Tysonem oraz niezwykle popularnym Frugo jesteśmy gotowi podbić zagraniczne rynki – podkreśla szef FoodCare.
Czas na ekspansję
Ambicje budowy międzynarodowych marek ma coraz więcej polskich firm, które wśród celów na najbliższe lata wymieniają ekspansję za granicą. Według badania „Perspektywa prezesów" firmy PwC polscy szefowie nawet częściej niż ich koledzy z innych państw widzą dzisiaj swe szanse rozwojowe na zagranicznych rynkach.
Jednak w polskim eksporcie, wartym w 2012 r. prawie 144 mld euro, udział markowej sprzedaży jest niewielki. Oficjalnych danych nie ma, ale według różnych szacunków nie przekracza on 10 proc.
Nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta