W jaki sposób rozliczać akcje promocyjne
PIT/CIT | Podatkowe skutki działań zwiększających zainteresowanie produktami firmy zależą m.in. od zapisów regulaminu ustalonego przez organizatora. Nagrody dla uczestników najczęściej będą podlegać 10-proc. daninie, rzadziej – zwolnieniu.
Podmioty gospodarcze, chcąc podkreślić swoją atrakcyjność na rynku, podejmują działania mające na celu zwiększenie zainteresowania swoją marką i produktami. Przedsięwzięciami tego typu mogą być np.: akcje promocyjne (konkursy) z nagrodami według ustalonych kryteriów. Powstaje jednak pytanie, jak takie działania są postrzegane przez organy podatkowe i jakie mogą być konsekwencje podatkowe zastosowania danej kwalifikacji takiego zdarzenia.
Popularnym sposobem promocji przedsiębiorcy są wszelkiego rodzaju akcje promocyjne, w tym tzw. konkursy, w których zwycięzcami są podmioty osiągające np.: najwyższy poziom obrotu towarami/usługami świadczonymi przez organizatora konkursu. Tego typu akcje promocyjne kierowane są często nie tylko do kontrahentów zewnętrznych (w tym ich pracowników), ale również do pracowników samego organizatora, np.: zatrudnionych przez niego przedstawicieli handlowych.
W przypadku akcji przewidujących nagrody dla najlepszych uczestników powstaje pytanie o skutki podatkowe takich zdarzeń dla organizatora. Największe wątpliwości dotyczą kwalifikacji takiego zdarzenia. Inne są bowiem skutki podatkowe dla nagrody przyznanej w konkursie, a inne dla programu motywacyjnego.
Nie powinno być problemów z kosztami
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT (odpowiednio art. 22 ustawy o PIT) kosztami uzyskania przychodów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta