Firmowy kubek na powitanie
Programy wspierające adaptację nowych pracowników to opłacalna inwestycja, która zmniejsza ryzyko ich porażki.
Anita Błaszczak
Amerykańscy łowcy głów szacują, że nawet połowa nowo przyjętych do firm menedżerów w ciągu pierwszych 18 miesięcy pracy zawodzi pokładane w nich oczekiwania. Często do tego stopnia, że współpraca kończy się rozstaniem. Niewiele lepiej jest w przypadku szeregowych pracowników – także i tu co drugi wiąże się z firmą na kilka miesięcy – z niektórymi pracodawca rozstaje się po okresie próbnym, a reszta sama odchodzi w pierwszym roku pracy, nie mogąc dostosować się do nowej pracy.
Tour po biurze
Eksperci HR podsuwają rozwiązanie – to programy onboardingu, czyli wprowadzania na pokład, albo wdrażania nowych pracowników, które mają ułatwić i przyspieszyć ich aklimatyzację w firmie.
Jak twierdzą eksperci amerykańskiej Society for Human Resource Management SHRM Foundation, już 93 proc. firm na Zachodzie inwestuje w mniej lub bardziej zaawansowane programy onboardingowe. W Polsce są jeszcze mało popularne – najczęściej stosują je spółki zagranicznych korporacji, zwłaszcza te, które prowadzą na większą skalę rekrutację młodych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta