Bonus nie musi być zakazaną opłatą
Potrącanie przez sieć handlową bonusu posprzedażowego nie zawsze jest opłatą półkową, uznawaną za nieuczciwą konkurencję.
W najnowszym orzeczeniu Sąd Najwyższy rozstrzygnął, co kwalifikować jako niedopuszczalną opłatę nakładaną przez duże sieci handlowe na dostawców za przyjęcie towarów do sprzedaży w supermarketach.
Kwestia ta wynikła w sprawie, którą spółka WKM Outsourcing z Gdańska wytoczyła Auchan Polska. Domagała się zapłaty 400 tys. zł, które pozwana sieć potrąciła sobie przed kilku laty z ceny za dostarczane przez powódkę owoce morza, w ramach tzw. bonusu posprzedażowego. W umowie ramowej wymieniono opłaty m.in. za usługi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta