Z dyplomem do dyskontu
Kadry | Nie chodzi tu o pracę na kasie. Sieci handlowe chcą stać się atrakcyjnym pracodawcą dla absolwenta i specjalisty.
Anita Błaszczak
Przez lata praca w handlu detalicznym, a zwłaszcza ogólnospożywczym, była kojarzona z niskimi kwalifikacjami i równie niskim wynagrodzeniem. O karierach, w tym także tych międzynarodowych, niewiele było słychać, choć Polacy z praktyką w Tesco, Carrefourze czy Auchan awansowali na wysokie stanowiska w firmach w Rosji i na Ukrainie, gdzie pomagali tworzyć nowoczesny handel.
Od kilku lat sytuacja się jednak zmieniła między innymi dlatego, że wraz z ekspansją sieci handlowe potrzebują coraz więcej pracowników; nie tylko szeregowych, ale również specjalistów i menedżerów. Oznaką tych potrzeb jest nowa akcja rekrutacyjna Jeronimo Martins Polska (JMP), właściciela sieci Biedronka, który w ciągu kilkunastu miesięcy zamierza zatrudnić tysiąc absolwentów na kierownicze stanowiska w sieci. I zapowiada, że przez cztery lata stworzy takich stanowisk ponad 3 tysiące.
Handel na czele
Na czołowym portalu rekrutacyjnym Pracuj.pl od lat najwięcej ofert pracy zamieszczają firmy z branży handel i sprzedaż (w II kwartale było to niemal co czwarte z ponad 97 tys. ogłoszeń). Nic dziwnego, skoro Biedronka, która ma ok. 40 tys. pracowników, w tym roku doda 5 tys. kolejnych. Konkurencyjny Lidl zatrudniający 13 tys....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta