Sklep internetowy odpowiada za terminowość przesyłki
Przedsiębiorca nie może się tłumaczyć przed konsumentem z nieprawidłowo wykonanej umowy tym, że zlecił dostawę firmie kurierskiej, a ta nie dotrzymała ustalonych terminów.
„Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie towaru lub opóźnienie w dostawie spowodowane błędnym lub niedokładnym adresem podanym przez klienta lub błędem wynikającym z pracy firmy kurierskiej". To fragment regulaminu jednego ze sklepów internetowych, czyli przedsiębiorcy, który oferuje towary w sieci i prowadzi tzw. sprzedaż na odległość. Jako taka podlega ona zarówno przepisom kodeksu cywilnego, jak i przepisom szczególnym zawartym w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (DzU z 2012 r., poz. 1225). Umieszczenie tego typu zapisu w regulaminie sklepu stanowi naruszenie prawa. Powinni o tym pamiętać wszyscy przedsiębiorcy, którzy w ten sposób zorganizowali swoją działalność. Dlaczego tak jest? Ponieważ tego rodzaju klauzula została uznana przez Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za nieuczciwą w obrocie z konsumentami. W związku z tym została wpisana do specjalnego rejestru niedozwolonych postanowień umownych, a jej użycie w obrocie gospodarczym (w umowach z konsumentami) jest od tamtej pory nielegalne. Wynika to z treści art. 24...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta