Polski kierowca z polskim minimum
TRANSPORT | Od stycznia 2015 r. podstawowa stawka wynagrodzenia w Niemczech wyniesie 8,5 euro brutto za każdą godzinę pracy. Wbrew twierdzeniom niemieckich firm spedycyjnych, ta zmiana nie obejmuje polskich kierowców wykonujących tam przewozy.
Konrad Schampera- -Rechtsanwalt
Nowa ustawa o płacy minimalnej, która wchodzi w życie w Niemczech od 1 stycznia 2015 r. (niem. Gesetz zur Regelung eines allgemeinen Mindestlohns), wywołała wśród polskich przedsiębiorców kolejne zamieszanie. Tym razem w branży przewozowej. Pojawiła się opinia, że nową niemiecką ustawę trzeba stosować do kierowców zatrudnionych w polskich firmach transportowych, które wykonują przewozy drogowe na terenie Niemiec, w tym też tranzytowe przez terytorium tego kraju.
Do zwiększenia tego zamieszania przyczyniają się niemieckie firmy spedycyjne, wymuszając na swoich polskich kontrahentach podpisanie oświadczeń o wypłacaniu minimalnego wynagrodzenia pracownikom za czas świadczenia usług za Odrą.
W obronie polskich przewoźników działania podjęło jedno z polskich zrzeszeń. Do polskich władz wystosowano wiele pism, skierowano również pytanie w tej sprawie do Komisji Europejskiej, aby jednoznacznie się dowiedzieć, czy nową niemiecką ustawę stosuje się także do transgranicznego świadczenia usług.
Wysoka kara...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta