Odtwarzacze MP3 trafiają do lamusa
Handel | Gadżety bardzo szybko wychodzą z mody i znikają ze sklepów. To samo czeka DVD i aparaty fotograficzne.
Piotr Mazurkiewicz
Odtwarzacze MP3 wypchnęły kiedyś z rynku sprzęt do słuchania muzyki z kaset czy płyt CD. Dzisiaj same są wypierane choćby przez smartfony, które także są doskonałym nośnikiem plików muzycznych.
Z danych firmy Euromonitor International wynika, że w ciągu trzech ostatnich lat kwota wydawana przez Polaków rocznie na odtwarzacze MP3 spadła o 50 proc. W 2015 r. ta kategoria warta będzie już jedynie 17,7 mln zł, czyli tak mało, że nie jest już uwzględniana w comiesięcznych raportach sprzedażowych z rynku elektroniki użytkowej.
Porównywarka Ceneo podaje, że kategoria „odtwarzacze MP3 i MP4" pojawiła się w jej ofercie w 2006 r.
Początkowo rosła, aż do szczytu w 2008 r. Wtedy też swoje maksimum osiągnęło zainteresowanie iPodami. Apple sprzedał ich wówczas niemal 55 mln sztuk. Ale od tego roku spada – w 2014 r. do 14 mln sztuk.
Zainteresowanie tą kategorią na Ceneo spadało średnio rocznie o 15 proc. Ale wciąż jest w serwisie 678 takich kategorii – w cenach od kilku złotych po niemal 600 zł.
Odtwarzacze MP3 są powoli wypierane przez nowocześniejsze urządzenia, w szczególności wyposażone w ekran umożliwiający odtwarzanie filmów i zdjęć czy oferujące funkcje dyktafonu.
– Mimo to tzw. empetrójki wciąż...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta