Duży apetyt na małe wódki
Nadeszły chude lata dla tradycyjnej czystej. Sytuację producentów ratują lekkie, smakowe trunki, głównie te w niewielkich butelkach.
– Rosnąca popularność wódek w małych opakowaniach to już nie trend, ale boom – mówi „Rzeczpospolitej" Grzegorz Ślak, prezes firmy Akwawit-Polmos, która produkuje takie trunki pod markami sieci handlowych.
Jak przyznaje, w 2012 r. linię do rozlewania tzw. małpek uruchamiali raz w tygodniu, teraz działa trzy dni pod rząd.
Na popularności zyskują głównie smakowe trunki w buteleczkach o pojemności 100 i 200 ml. Branża spirytusowa szacuje, że w 2014 r. przypadło na nie 10,5 proc. rynku wódki. Dwa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta