Tylko najwyższa jakość da się dziś sprzedać
Na rynkach globalnych można z powodzeniem konkurować wyłącznie produktami spełniającymi wyśrubowane normy – mówili w Toruniu przedsiębiorcy.
Mateusz Pawlak
Każda firma zaczynająca podbój rynków zagranicznych prędzej czy później zmierzy się z problemem budowania marki. Dlatego warto najpierw wypromować swój brand, a później rozwijać sieć dystrybucyjną – przekonywała Barbara Miller, wiceprezes producenta pomp Hydro-Vacuum, laureatka tytułu Osobowość Eksportu przyznanego przez „Rzeczpospolitą". Jak podkreślała, wygrywać za granicą można m.in. terminem dostawy, dostosowaniem produktu do klienta.
Tanie i kiepskie do lamusa
– Minęły już czasy, kiedy można było na świecie sprzedać towary tanie, ale niskiej jakości – twierdzi Barbara Miller.
Tego samego zdania jest nasz kolejny laureat, Wojciech Sobieszak, szef firmy Cereal Partners Poland Toruń-Pacific.
– Najwyższa jakość jest absolutnie kluczowa. Tylko tym się dziś wygrywa – zapewniał Sobieszak.
Trudność działania polskiego biznesu w gospodarce, która wciąż jest w trakcie transformacji, podkreślał marszałek województwa kujawsko-pomorskiego Piotr Całbecki.
– Taka gospodarka to ogromne wyzwanie, szczególnie dla małych firm. Jednak dzięki duchowi przedsiębiorczości i wielkiej zaradności miał miejsce ogromny skok w polskim eksporcie – twierdzi marszałek. – To, że mali przedsiębiorcy są w stanie przebijać się na zagraniczne rynki, jest naprawdę godne podziwu.
Tomasz Salomon,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta