Kulisy porażki „Cyfrowej szkoły”
Wiceszefowa MEN przekonuje, że próba wprowadzenia nowych technologii na lekcje się nie powiodła, bo szkoły nie dostały odpowiednich materiałów edukacyjnych. Ona sama była odpowiedzialna za ich opracowanie.
Na próbę przeniesienia polskiej szkoły z epoki kredy do ery cyfrowej Ministerstwo Edukacji wyłożyło ok. 45 mln zł. W 2012 r. do 399 podstawówek w ramach pilotażu rządowego programu „Cyfrowa szkoła" trafiły zestawy przenośnych komputerów. Ówcześni czwartoklasiści dzięki nowoczesnym technologiom wykorzystywanym nie tylko na lekcjach informatyki, ale wszystkich przedmiotów, mieli kształcić się ciekawiej i efektywniej.
Pod koniec marca opisaliśmy wyniki analizy przeprowadzonej przez Instytut Badań Edukacyjnych, z których wynika, że program „Cyfrowej szkoły" w żaden sposób nie wpłynął na umiejętności i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta