Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nowy rzecznik zajmie się skargami na banki

13 lipca 2015 | Prawo | ł.k.

Rzecznik ubezpieczonych stanie się rzecznikiem finansowym. Trafią więc do niego skargi nie tylko na ubezpieczycieli, ale i na banki.

Instytucje finansowe dostaną 30 dni na udzielenie odpowiedzi klientowi, który złożył reklamację. To jedno z rozwiązań nowej ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o rzeczniku finansowym, którą w piątek uchwalił Sejm.

Nowe regulacje mają chronić konsumentów na rynku finansowym. Dlatego w umowach z klientami przedsiębiorcy będą musieli określić sposób rozpatrywania reklamacji i to, jak powiadomią konsumenta o swojej decyzji.

Gdy roszczenia klienta nie zostaną uwzględnione, instytucje finansowe mają informować go m.in. o możliwości wystąpienia z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy do rzecznika finansowego.

Rzecznik finansowy przejmie obowiązki rzecznika ubezpieczonych. Oznacza to bardzo szeroki zakres działalności. Istnieje więc obawa, czy jeden rzecznik od tylu spraw będzie w stanie chronić konsumentów równie skutecznie jak dwóch wyspecjalizowanych – jeden od ubezpieczeń, a drugi od spraw finansowych.

Etap legislacyjny: trafi do prac w Senacie

Wydanie: 10190

Wydanie: 10190

Spis treści
Zamów abonament