Informacje
Informacje
Większa sprzedaż, niższy zysk Opla w 1996 r.
Adam Opel AG, niemiecka filia koncernu General Motors Corp. osiągnął w 1996 r. wzrost sprzedaży o 9, 3 proc. do 28, 3 mld DEM (to drugi wynik w historii firmy) , natomiast spodziewa się mniejszego zysku netto: 250-350 mln DEM wobec 363 mln rok wcześniej. "Jesteśmy zadowoleni z wyników, jeśli spojrzeć na nie z punktu widzenia ostrej konkurencji i trudnych warunków w 1996 r. " -- stwierdził prezes zarządu David Herman. Dodał, że spodziewa się raczej tej górnej granicy zysku. Uprzedził, że w br. Opel liczy się w Niemczech i Europie ze słabym wzrostem rynku zjednoczesnym większym naciskiem na sprzedaż, obroty i zyski. Zapowiedział nasilenie działań mających zapewnić firmie zmniejszenie kosztów i zwiększenie wydajności; szef Opla nie powiedział, czy firma planuje dalsze redukcje zatrudnienia. W ub. r. zmniejszono je o 867 osób do 44695. Na wzrost ubiegłorocznych obrotów miały wpływ -- wzrost sprzedaży limuzyny Vectra oraz podjęcie produkcji na eksport do USA (pod marką Cadillaka) modelu Catera, nowej wersji limuzyny Omega. Na końcowy wynik miała także wpływ deprecjacja marki przyczyniając się do spadku cen w eksporcie. W 1996 r. Opel wyprodukował 1, 18 mln pojazdów (1, 14 mln rok wcześniej) , w tym 876 tys. zmontowanych i 306 tys. w częściach zamiennych. W nowoczesnym zakładzie w Eisenach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta