Miejsce na towary z całego świata
Pomorskie porty – ze swoim zapleczem magazynowym – mają szansę stać się kluczowym graczem na rynku logistycznym w rejonie Bałtyku.
Rynek logistyczny w Trójmieście opiera się na obsłudze firm spedycyjnych zajmujących się transportem morskim.
– Powierzchnie magazynowo-przemysłowe, znajdujące się w pobliżu terminali kontenerowych, pozwalają na optymalizację łańcucha dostaw, redukcję kosztów frachtu oraz umożliwiają rozwinięcie szeregu innych, zwiększających wartość dodaną rozwiązań – podkreśla Urszula Rasmussen, ekspert firmy doradczej Cushman & Wakefield.
Jej zdaniem pomorskie porty mają dużą szansę stać się kluczowym graczem w rejonie Bałtyku. Terminal DCT w porcie gdańskim jest coraz ważniejszym punktem na Bałtyku, obsługującym handel prowadzony także przez firmy z sąsiednich krajów.
Logistyczny hub
Jak podaje Paulina Machałowska z Cushman & Wakefield, w Trójmieście jest ponad 280 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej.
Na koniec pierwszego kwartału 2015 r. w budowie było prawie 40 tys. mkw. hal, a wskaźnik pustostanów wyniósł 5,3 proc. Efektywne stawki czynszu w Trójmieście to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta