Za utracone mienie gościa zapłaci ubezpieczyciel
Odpowiedzialność hotelarza za rzeczy osoby korzystającej z usług hotelu wynika wprost z kodeksu cywilnego i powstaje z chwilą ich wniesienia do hotelu.
Właściciel hotelu nie może swojej odpowiedzialności ograniczyć ani wyłączyć, zawierając z klientem umowę, w której stwierdzi, że za rzeczy gościa nie odpowiada, jak też przez ogłoszenie w recepcji.
– Wszelkie szyldy, informatory, regulaminy zawierające sformułowania typu „hotel nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy wniesione..." nie wywołują skutków prawnych. Każdy prowadzący hotel lub pensjonat odpowiada za rzeczy wniesione do nich przez gości – podkreśla Jacek Chojnacki z Concordia Ubezpieczenia.
Jednak hotel nie odpowiada za szkodę poniesioną przez gościa w pewnych przypadkach.
Przykład
Hotelarz nie odpowie za ukradziony z pokoju bagaż gościa, który ponosi wyłączną winę za powstałą szkodę. Gość pozostawił otwarte okna na parterze w pokoju hotelowym oraz nie zamknął drzwi na klucz i wyszedł z pokoju.
Odpowiedzialność materialna hotelarza za szkody spowodowane utratą lub uszkodzeniem rzeczy, nawet kosztowności, wniesionych przez gości jest ograniczona. W stosunku do jednego gościa nie może...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta