W zielonej sieci
Peugeot, Citroen, Renault
W zielonej sieci
Claude Peker, z Peugeota nie uważa się za ekologa, ale zapowiada, że do 2010 r. recyklingowi, czyli powtórnemu wykorzystaniu zużytych części z wyeksploatowanego auta, ma być poddane 95 proc. jego masy. Już dziś 80 proc. tego, co daje się zdemontować nadaje się do ponownego przerobu, a 15 proc. może być przetworzone na paliwo. Serce firmy znajduje się w Saint Pierre de Chandieu koło Lyonu.
Firmy Peugeot i Citroen stworzyły konsorcjum PSA obejmujące swym zasięgiem ok. 70 zakładów we Francji, a także w krajach Europy Zachodniej i USA zajmujących się produkcją samochodów. PSA ma wspólny program działania z grupą CFF -- związkiem przedsiębiorstw zajmujących się złomem (Compagnie Francaise des Ferrailles) . Od sześciu lat PSA łącznie z CFF zajmują się recyklingiem samochodów. Powołali firmę ECOVAL -- specjalizującą się w demontażu zużytych aut.
Umowa zbiorowa
W 1993 r. wielcy producenci motoryzacji podpisali we Francji umowę zbiorową (tzw. Accord-Cadre) ze wszystkimi, którzy uczestniczą w cyklu życia samochodu tj. producentami, zakładami zajmującymi się recyklingiem, przemysłami surowcowymi oraz administracją państwową. Umowa określa m. in. , że do 2002 r. stopień utylizacji materiałów ze zużytch pojazdów wyniesie minimum 85 proc. W 1994 r. powstała w Unii...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta