Atrakcyjny -- ale czy dla widzów
Sponsoring w radiu i telewizji
Atrakcyjny -- ale czy dla widzów
Mariusz Grabowski
Od 21 sierpnia 1996 r. zaczęły obowiązywać nowe zasady sponsorowania audycji radiowych i telewizyjnych określone w przepisach rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z 30 maja 1996 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakazu sponsorowania określonych audycji iokreślonych sposobów sponsorowania (Dz. U. nr 95, poz. 443; rozporządzenie KRRiTV z 31 sierpnia 1993 r. w sprawie zakazu sponsorowania określonych audycji i określonych sposobów sponsorowania -- Dz. U. nr 91, poz. 423; dalej: rozporządzenie) . Zmiany są bardzo istotne nie tylko dla sponsorów, ale również dla odbiorców programów radiowych czy telewizyjnych. Dotyczą nas wszystkich.
Usunięto (§ 1 pkt 3 rozporządzenia) dwa istotne ograniczenia: 1) zakaz sponsorowania audycji przez osoby, których główna działalność związana jest z produktami (usługami) objętymi zakazem reklamy; partie polityczne; związki zawodowe i organizacje pracodawców; 2) zakaz sponsorowania audycji przez jedną osobę w wymiarze przekraczającym 10 proc. rocznego czasu nadawania programu.
Omijanie zakazu reklamy
Szczególnie ważna jest zmiana dotycząca osób prowadzących działalność związaną z produktami (usługami) objętymi zakazem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta