Producenci czują nacisk sieci handlowych na obniżki cen
Dostawcy Biedronki dostali do podpisania deklaracje o wzorowej współpracy – dowiedziała się „Rz". Presja na firmy współpracujące z marketami jest coraz większa.
Beata Drewnowska Piotr Mazurkiewicz
– Nikogo z nas nie stać na skonfliktowanie się z Jeronimo Martins, dlatego grzecznie podpisaliśmy swoje deklaracje – mówi jeden z kilku dostawców, którzy poinformowali „Rzeczpospolitą" o naciskach ze strony Biedronki.
Składając swój podpis, zapewnili – jak zażyczyła sobie Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka – że współpraca zawsze była owocna, a firma nigdy nie była zmuszana do przyjęcia zapisów umownych, które mogłyby spowodować bezprawne działania ze strony właściciela Biedronki.
Podejrzliwi partnerzy
Właściciel Biedronki potwierdza wysłanie pisma do kilkudziesięciu partnerów handlowych. W sumie sieć współpracuje z ponad 500 polskimi partnerami.
– Miało ono na celu sprawdzenie, czy współpraca między naszą siecią a daną firmą jest satysfakcjonująca. Przy okazji zapytania przesyłaliśmy propozycję dokumentu potwierdzającego dobrą współpracę, ale nie był on obligatoryjny – podaje biuro prasowe spółki. – Partnerzy mogli go modyfikować lub przedstawić swoją opinię w inny...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta